نرخ بیکاری در میان مهاجران کانادایی به پایین ترین سطح تاریخی خود رسید !!!

نرخ بیکاری در میان مهاجران کانادایی به پایین ترین سطح تاریخی خود رسید !!!

نرخ بیکاری در میان مهاجران کانادایی به پایین ترین سطح تاریخی خود رسید !!!

نرخ بیکاری پایین برای مهاجران کانادا


بررسی نیروی کار جدید نشان می‌دهد که بیکاری برای مهاجران اخیر کمترین میزان ثبت شده است و اشتغال سریع‌تر از جمعیت کانادا در حال رشد است .

نرخ بیکاری برای مهاجرانی که در پنج سال گذشته وارد کانادا شده اند، بر اساس نظرسنجی نیروی کار آمار کانادا در ماه مارس، به پایین ترین حد خود رسیده است .

گزارش تازه منتشر شده شرایط بازار کار کانادا را در هفته 13 تا 19 مارس نشان می دهد. در هفته مرجع، استان ها محدودیت های بهداشت عمومی را کاهش می دادند. تمام محدودیت های ظرفیت و الزامات اثبات واکسیناسیون در انتاریو، مانیتوبا، آلبرتا و کبک برداشته شد .

به طور کلی، بیکاری کانادا 0.2 واحد درصد کاهش یافت و به 5.3 درصد رسید ، که پایین‌ترین نرخ ثبت شده از زمان ارائه داده‌های مشابه در سال 1976 است . آمار کانادا نرخ بیکاری را بر اساس تعداد افراد بیکار به عنوان درصدی از نیروی کار محاسبه می‌کند .

نرخ بیکاری تعدیل شده - که شامل افرادی می شود که می خواستند شغلی داشته باشند، اما به دنبال شغلی نبودند - برای اولین بار کمتر از سطح قبل از همه گیری بود و 7.2٪ بود .

نرخ بیکاری برای مهاجران سن اصلی که در پنج سال گذشته سفر کرده اند 8.3 درصد بوده است، که پایین ترین میزان از زمانی است که داده های قابل مقایسه در سال 2006 در دسترس قرار گرفته است . نرخ بیکاری کارگران کانادایی 4.5 درصد است. شکاف 3.8 درصدی مشابهی است که قبل از همه گیری در مارس 2019 مشاهده شده بود .

ناتان یانزن، دستیار اقتصاددان ارشد در RBC Economics می نویسد : با نرخ بیکاری بسیار پایین، تقریباً همه صنایع در برابر کمبود نیروی کار، از جمله بخش های مهمان نوازی که هنوز به طور کامل بهبود نیافته اند، مواجه می شوند .

اشتغال کانادا

در کانادا رشد اشتغال از رشد جمعیت پیشی گرفته است :

کل اشتغال کانادا در ماه مارس 73000 نفر افزایش یافت که ناشی از افزایش کار تمام وقت بود. افزایش اشتغال از سپتامبر 2021 از رشد جمعیت پیشی گرفته است. از سپتامبر، زمانی که اشتغال کانادا برای اولین بار از بیماری همه گیر بهبود یافت، اشتغال 2.4 درصد در مقایسه با جمعیت 15 ساله و بالاتر، که با نرخ 0.8 درصد رشد کرده است، افزایش یافته است .

نرخ آهسته رشد جمعیت همراه با فرصت های شغلی بالا و رشد سریع اشتغال احتمالاً مواردی را برای تسهیل ورود کارگران خارجی ایجاد می کند . یکی از راه‌های مقابله با فشار نزولی بر بازار کار، باز کردن درها به روی استعدادهای بین‌المللی است .

در هفته گذشته، کانادا اقداماتی را برای حمایت از کارگران خارجی موقت در تلاش برای رفع کمبود نیروی کار ارائه کرد . برخی از این اقدامات قبلاً اجرایی شده اند، مانند افزایش دو برابری اعتبار ارزیابی تأثیر بازار کار.  (LMIA)همچنین حداکثر مدت زمان استخدام کارگران با دستمزد بالا و جریان استعدادهای جهانی از دو سال به سه سال افزایش یافته است. علاوه بر این، دیگر محدودیتی برای تعداد مشاغل کم دستمزدی که کارفرمایان در صنایع فصلی می توانند از طریق TFWP پر کنند وجود ندارد .

دو اقدام دیگر از 30 آوریل اجرایی خواهند شد، از جمله قوانین جدید برای اینکه چند درصد از کارکنان یک کارفرما می توانند کارگران خارجی باشند. کانادا همچنین به رد خودکار درخواست های LMIA برای مشاغل کم دستمزد در بخش های مسکن و خدمات غذایی و بخش های تجارت خرده فروشی در مناطقی با نرخ بیکاری 6 درصد یا بالاتر پایان می دهد.

برای مهاجرت دائم، کانادا در سال جاری رکورد جدیدی از تعداد تازه واردان را پذیرفته است. طبق برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024، کانادا می خواهد 431645 تازه وارد در سال 2022 بپذیرد .

مهاجرت تا حد زیادی مسئول رشد جمعیت کانادا است. سرشماری سال 2021 کانادا اخیراً نشان داد که کانادا سریعترین رشد جمعیت را در گروه G7 به لطف مهاجرت داشته است. 1.8 میلیون نفری که بین سرشماری ‌های 2016 و 2021 به جمعیت اضافه شده‌اند، یا ساکنان موقت یا مهاجرانی بودند که وضعیت دائمی داشتند. باقیمانده رشد جمعیت ناشی از افزایش طبیعی است که تفاوت بین تولد و مرگ است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

نرخ بیکاری در میان مهاجران کانادایی به پایین ترین سطح تاریخی خود رسید !!! نرخ بیکاری در میان مهاجران کانادایی به پایین ترین سطح تاریخی خود رسید !!!
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان